Nog enkele dagen voor vertrek...

11 augustus 2019 - Akkrum, Nederland

Klaar voor vertrek?

Onze aanstaande reis gaat naar Costa Rica! We hebben 3 weken vakantie, waarvan we 17 dagen gaan rondreizen door Costa Rica. Een land in Midden-Amerika, wat bekend staat om zijn prachtige natuur... wilde dieren 🐸🦋🐒 spotten, jungle in, ruige stranden en lekker actief kunnen zijn! Dat klinkt toch erg goed?

In eerst instantie zouden we naar Sri Lanka afreizen. Door de onrust in dit land afgelopen april, hebben we besloten om onze reis om te boeken. Aan de ene kant erg jammer, want het lijkt momenteel nu in augustus toch wel mee te vallen. Maar dan bewaren we deze bestemming gewoon voor een volgende keer, ook geen probleem.

We vliegen 🛫 deze maand vanaf Schiphol Airport via Houston (Texas) naar San José in Costa Rica. Een vliegreis die wel de nodige uren zal duren, maar dan ben je hopelijk ook op een prachtige bestemming. Aldaar hebben we de beschikking over een kleine 4WD huurauto, waarmee we de route zullen doen. De wegen schijnen in Costa Rica niet allemaal zo te zijn zoals we hier in NL gewend zijn.

Route

• Monteverde
  • Rincon de la Vieja
  • Sámara
  • San José

De meeste voorbereidingen zijn al gedaan... De vluchten zijn geboekt, stoelreserveringen klaar, huurauto geregeld en alle accommodaties zijn rond. Tevens moesten we een ESTA formulier invullen ✒, waarop we de bevestiging binnen hebben. Internationaal rijbewijs is geregeld, nu alleen nog de koffer inpakken... maar dat moet in mijn optiek geen probleem voor ons zijn. Wel zullen we rekening moeten houden met tropische regenbuien, dus poncho en paraplu 🌂 ook maar mee. Maar over het algemeen moet de temperatuur prima zijn.

We gaan het allemaal zien en ervaren. Mocht iemand de reisverslagen willen volgen, dan kan dat door je aan te melden via deze site. Ik ga proberen om dit gedurende de vakantie bij te houden en te voorzien van mooie foto's. (Net als onze reis vorig jaar naar Nieuw Zeeland)

En anders tot 5 september...