Het aftellen is begonnen!

9 februari 2018 - Akkrum, Nederland

De tickets en vouchers zijn vandaag bezorgd! 🎉

Ongeveer een jaar geleden begonnen we plannen te maken voor onze reis. Wanneer gaan we weg, waar gaan we heen en voor hoe lang? Uiteindelijk gekozen voor Oceanie, Nieuw Zeeland en als afsluiting gaan we enkele dagen naar Fiji. We hebben voor deze reis 10 weken, dus dat moet helemaal goed komen.

Voor deze reis hebben we hulp ingeroepen van het reisbureau Pacific Island Travel. Een Nederlandse reisorganisatie die gespecialiseerd is in reizen naar Nieuw Zeeland en de Pacific eilanden. Want waar moet je beginnen? En hoe ga je het aanpakken? Vooral ons verblijf op Fiji was lastig, want er zijn zoveel bounty eilanden. Tja, eigenlijk een luxe probleem, dat begrijpen we ook wel. We hebben onze wensen op papier gezet en PIT is voor ons aan de slag gegaan. Wel wilden we graag de vrijheid van onze route in eigen handen houden, want wat is er fijner om ergens langer te blijven als het goed is.

Kortom, de reisorganisatie heeft de vliegtickets geregeld, de eerste 2 overnachtingen op het Noordereiland van Nieuw Zeeland in Auckland, autohuur, ferryovertocht naar het Zuidereiland en alles omtrent ons verblijf op Fiji.

Hoeven we dan  iets meer zelf te regelen?? Oja wel hoor! De route en de rest van de overnachtingen gaan we zelf uitstippelen. Dus mocht iemand nog leuke overnachtingstips of bezienswaardighedentips hebben, alles is welkom.

Planning

Ons vertrek is 26 februari om 12.45 u via Schiphol met Cathay Pacific (CX 270) naar Hong Kong. ✈

Vanaf Hong Kong gaan we op 27 februari met Cathay Pacific (CX 199) naar Auckland, waar we de volgende dag om 7.35 u landen (plaatselijke tijd). Ofwel, met stopover zijn we 30 uren onderweg....

We genieten dan 2 nachten in Auckland, waarna we de huurauto bij de luchthaven van Auckland ophalen. Hopelijk hebben we dan geen last meer van een jetlag.

Ip gaan we 22 maart met de ferry ⛴ van het Noordereiland Wellington in goed 3 uren varen naar Picton op het Zuidereiland. Maar aangezien de auto mee gaat op de boot, mogen we nog switchen van datum.

We hebben dan nog tot 24 april om het Zuidereiland te ontdekken.

Op 24 april vertrekken we met  Fiji Airways van Christchurch naar de luchthaven Nadi op Fiji. Hier gaan we de volgende dag naar 1 van de Mamanuca eilanden naar het Tropica Island resort. Google het maar eens, prachtig ☀️⛱🐋🍸

En dan zit de reis er weer bijna op...

Omdat er een terugvlucht was geannuleerd, blijven we 1 nacht in Hong Kong. We verblijven mooi in het centrum. En uiteindelijk zijn we dinsdagochtend 1 mei weer terug op Schiphol.✈

1. Hitsje Sieperda:
    23 februari 2018
    Wat leuk om jim fia dizze site folge te kinnen, gean ik seker dwaan, in hiele fijne tiid tawinske, geniet derfan en oant sjen !
  2. Rikjen Schaap:
    24 februari 2018
    10 Weken genieten, mooie dingen zien, een nieuwe wereld ontdekken. Hoe gaaf is dat!
    Digitaal reis ik een beetje mee......
  3. Pytsje:
    25 februari 2018
    Sjoerd en pytsje
    In hiele goede reis tawinske,en genietsje der fan.
    Gr fan tseard en pytsje.
  4. Kees en anita:
    26 februari 2018
    Heel veel plezier samen. Maar lekker genieten.